29 January 2009

Bubur Asyura..

Masa tahun baru cina yg lepas, kawasan rumah mak ayah aku ada buat makan2. Mak aku dengan rajinnya menyedekahkan BUBUR ASYURA. Bubur Asyura Utara. Kalau yang pantai timur, berempah sangat. Tapi best juga. Aku suka yg utara punya. Bukan sebab wife aku org utara la.. Tapi yg pantai timur punya rempah lebih la..
Aku, illis, mak, ayah dan lina berpeluh2 mengacau bubur ni. Seronok giler! Ada along famili lagi seronok disamping mengruangkan peluh yang keluar. Hehehe..

sedap tak?
sedap giler.............

kami bertungkus lumur kat stor yg ayah aku binakan..

ramuannya banyak, tapi ini yang aku sempat snap..

orang kuat pengacau.. pengacau bubur la.. hehehe

aku tak dera illis tau.. tapi dia nak tolong juga kacau..

close up..

pegawai QC (quality control)..

dah siap.. kitaorg bungkus..
illis dah letih sgt tu..

tak elok membazir..

tiada kerak.. bagus tul pengacau bubur tu kan?

sehingga menjilat jari tu.. :)

ada sekali ganda dari ini kat dapur.. 2 dulang besar.. banyak tu.. jual mesti ley kaya.. :)

0 comments: